onsdag den 26. oktober 2011

Dannebrog er et færdigt kapitel

Så er det offentliggjort. Dannebrog er færdig i showbizz. Vores elskede flag, som den folkekære Karl af Rise greb i Estland tilbage i 1513 (hæng mig ikke op på dette) skal nu erstattes med et nyt og "forbedret flag"

Farvel til Dannebrog
Danmark er delt i to lejre. Vores elskede Dannebrog skal erstattes af et nyt og ikke mindst mere politiks korrekt flag. Regeringen mener at det gamle Dannebrog med sit kors symboliserede had til muslimer og en favorisering af kristendommen. Blandt andet derfor har man valgt at skifte det rødhvide ud. Formanden for  Dansk Kolonihaveforerning er rasende. "I 25 år har jeg flaget hver eneste sommerdag med det samme flag! Det flag er min bedste ven" udtaler en yderst oprevet herre iført kondisko og tshirt med skriften "Kim Larsen på Skanderborg!" Han fortsætter: " Nu ligger jeg inde med 1,5 kvadratmeter rød og hvid ubrugeligt stof! Hvad bliver det næste? Forbud mod stangtennis!?!"

Det nye motiv
Hvordan det nye flag skal se ud er endnu ikke fastslået. Én ting er dog sikkert. "Det skal både indeholde billeder af Ole Thestrup og perspektivere til Rundetårn. Derudover skal det have farverne grøn og orange"udtaler kulturminister Uffe Elbæk, der glæder sig til at offentliggøre det han selv vil håbe kan blive kaldt "Uffebrog" 

Omskrivning af fodboldsange
Uffe Elbæk erkender dog at det er en kende problematisk nu at skulle skrive diverse "vi er røde-vi er hvide-fodboldsange" om, men det vil han ene mand tage i stiv arm, hvis det kommer så vidt. "Det er ingen hemmelighed at jeg har forfattet en konfirmationssang eller to, så mon ikke jeg kan føre et par slagsange under kniven på et tidspunkt?"

Offentliggørelsen af det nye fag finder sted på Rønne Bibliotek næste mandag kl. 13. Der er glögg og æbleskiver til de første 10.000.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar